Powered By Blogger

Wednesday 8 August 2012

Sebak baca coment


Assalamualaikum...

Tetiba aku rasa sedih...bila baca coment daripada sepupu aku....'..ngah..balik lar raye awal..aku kesunyian..'tetiba  rasa sebak....aku paham perasaan dia...aku paham yang dia terasa kosong sangat....Untuk makluman..bapak saudara aku meninggal dunia beberapa bulan yg lalu..ada aku buat entry khas untuk arwah...dia sebagai anak lagi terasa kehilangan seorang bapa.....seorang bapa..seorang sahabat..seorang guru..dan segalanya...

Bila nak raya nie..terasa lagi ketiadaan arwah...setiap kali kami sekeluarga balik kg...arwah setia menunggu kepulangan kami...arwah juga akan tolong bantu kami angkat beg2 pakaian kami...arwah sentiasa ada disaat kami perlukan apa2...hubungan arwah dengan anak2 saudara memang sangat rapat...macam kawan baik pun ada..dia yang rajin melayan kami..selalunya arwah yang rajin cari buluh untuk buat lemang...bakar lemang memang tugas beliau...lepas nie sape nak buat semua tue....sape nak melayan karenah kami yang macam2 nie..sape nak jadi translate kami...

Selalunya pagi raya pertama kami akan bergambar sekeluarga.....dah kurang seorang...tahun nie..raya takkan sama macam sebelum nie....Biasanya arwah yang sibuk pie beli barang kalau tak cukup...apa2 yang kami pesan mesti akan cari sampai dapat...2 3 kedai dia akan pie...bila balik kg mesti akan teringat...bila teringat cara dia makan..begitu berselera sekali..kita yang akan rasa kenyang..arwah dia ada satu habit taw...tido atas sofa sambil duduk..pastukan bila terlena mulalah bunyi macam2 lagu..(dengkuran)...huhu...bila teringat kembali saat2 arwah ada...sebak rasanya....

Ya Allah Ya Tuhanku...tabahkanlah hati kami sekeluarga...menghadapi dugaan daripada mu ini...
Ya Allah Ya Tuhanku...tempatkanlah arwah di kalangan orang yang beriman...amin...
Semoga DIA tenang disana...



No comments:

Post a Comment