Powered By Blogger

Wednesday 8 August 2012

Exam ISAC

Assalamualaikum...


Aku ada sebutkan pasal exam ISAC di Bukit Kiara...ISAC ialah singkatan bagi IT Skill Assessment And Certification...kalau tak salah aku..exam ISAC untuk Peg.Khidmat Pelanggan n juga Setiausaha Pejabat yang nak sahkan jawatan...kalau nak ttahu pasal exam nie..korang boleh ker page INTAN .. Nota2 semua dia dah sediakan cuma ko perlu baca ajer...100% soalan objektif daripada nota2 tersebut..
bersama madam zaza
Aku tahu pasal exam nie pun time pie kursus..so balik jer dari kursus..aku call pihak INTAN untuk comfirmkan pasal keperluan aku untuk ambik exam nie...bila dah comfirm aku isi borang permohonan...n tarikh yang paling hampir adalah pada 26 Jun dan 26 Julai...mula2 aku ambik yg julai..bila dipikir2kan..aku tukar yg bulan jun pulak..tue pun selepas bos aku membenarkannya.....

soo..bertolak lar aku dari kb ke kl pada 24 jun..pie naik bas jer...sebab last minit tak terpikir aku boleh pie ngan flight..buat ponat ajer...tapi sekurang2nya sepupu aku tak perlu pie ker lcct nun...sepanjang aku disana aku stay kat UIA jer..yep..pendatang di UIA seketika...jimat skkit..hehehe....sampai pagi 25 tue aku ingat nak rest kejap pastu study ler...exam petang 26 kan..so sempat lar menelaah apa yang patut...

akak opis aku dah pesan banyak kali call INTAN untuk double check..aku call hari isnin..n aku explain...dia mintak no ic aku..n akan call balik lepas check...tue pun lepas dia tanya aku exam dimana..comfirm ker INTAN Bukit Kiara...aku dah cuak...tunggu lar diorang call...pukul 11 camtue..ada pegawai kat situ call..bgtahu aku exam tukar waktu pagi...pukul 10pg keesokan harinya...ok fine..aku ok jer..kak ngah aku pun ok..tapi kami kena gerak awal lar..faham2 kl jalannya jem memanjang...

pukul 6.30 pagi kami dah kuar dari UIA..isi minyak apa semua terus menuju puncakkan..sesat jugak mencari jalannya..terlepas simpang...nasib baik jumpa.lebih kurang pkul 7.30 pagi samapi..tue pun 2 3xpusing lam INTAN tue..tak taw pejabatnya dimana...dengan tak sarapannya menunggu lar sehingga pukul 10pg..sementara aku pie exam..kak ngah aku tido lar dalam kete...aku pulak pukl 9 dah pie tempat exam tue...sejam awal..hehehe..cam nak ambik spm jer gayanya...alih2 start pukul 12 cam tue..tapi takper...nasib baik tempat beraircond..law tak cair makeup..
berfotogedik team PERDANA
Tengah tunggu tue..pegawai INTAN tegur...soo tanya lar dia nape tukar petang ke pagi...dia bagitahu.. sebenarnya takade langsung exam isac sekarang nie..mereka sedang upgrade sistem diorang..n sepatutnya page isac langsung tak boleh bukak..isi pun cannot maa...terus terkeluar naya lar kalau orang jauh cam saya nie...nasib baik tergerak hati nak call..tapi nasib baik bos bahagian ISAC nie sanggup buat pagi nie..kalau berkeras tak mau buat...buang masa..buang duit..buang tenaga lar koo...tabik spring kat en sukimi tak silap aku nama dia....pantas dan terbaik...

Exam pagi tue..5 orang jer..3 dari intan sendiri..2 lagi aku n seorang PA PDRM Shah Alam....aku tengok geng INTAN cool jer jawab soalan..aku jugak yang cemas...aku last sekali keluar...huahua...nasib baik jugak..pegawai yg jaga tue..sangat baik..+ hensem..perluker..aku tanya macam2..aku risau tak lulus....bukan ngorat dia pun...en jangan perasan k...hehehe..result dapt terus...saje nak bagi kami suspen..siap letak dalam envelpe lagi...sekali bukak..yahoo....lulus...syukur sangat..tak payah datang sini dah..huahua..teruk sangat kan..

Dah habis exam..ape lagi senyum sampai telinga..terus babai dari INTAN...pie giant singgah makan....lapar sangat2 k...lepas tue janji dengan driver n meneruskan perjalanan balik ke machangster...sampai pukul 10pm..

moralnya..kena pastikan betul2 masa..tempat..tarikh program yang kita hadir tue..ko call lar banyak kali untuk pengesahan..tak ade halnya..kalau dia marah..ko report jer kat jabatan diorang...ape susah..




2 comments: