Powered By Blogger

Saturday 11 August 2012

Bersyukur dengan apa yang kita miliki


Pernah terjadi pada diri aku sendiri...dalam setahun...pernah langsung tak keluar langsung suara...Mula-mula demam..dah ok demam..tetiba pulak suara tak ada...Kadang-kadang tue tak demam..sok pagi tetiba dah tak ada suara.....Ada sekali tue tak ada suara..aku tak ambik mc..sebab aku rasa aku sihat jer..cuma suara jer yang tak ada...masa tue bos lama lagi...dia siap perli baik punya..siap ajuk bahasa isyarat aku..tapi dia yang over lar...hehehe...kalau bos shah alam call..pap aku yang jawab..siap bgtahu aku takade suara...time tue memang nak tergelak pun ada..tapi ada jugak yg tak percaya..

bercakap dengan bos pun aku tulis kat kertas...lepas tue..tak sanggup nak tengok aku tak leh bercakap...call dr kiteorang suruh bagi aku mc...suara dah ada baru datang kerja...Serius memang terpikir..macamane orang bisu boleh survive?aku yang dari boleh bercakap n tetiba diam seribu bahasa..dah rasa stress..sebab tak boleh nak berbual secara normal..

Moralnya..kena bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan kepada kita...gunakan sebaik-baiknya....Bila Allah dah tarik nikmat..time tue nak menyesal pun dah tak bererti apa2...

No comments:

Post a Comment