Powered By Blogger

Sunday 29 July 2012

Terkena.....zassss...


tengok drama dalil cinta....drama lakonan amani n fahrin sebagai pasangan suami isteri tue...meh nak citer sikit..biaq korang ingat citer yg mana satu...si amani nie minah skuter...n masih stdy lg...n dia langsung tak pandai buat kje rumah..keje2 seorang isteri...ada skali tue..mereka gaduh n  masing2 buat hal sendiri..nak jadikan cerita si amani nie dah berubah n belajar menjadi seorang isteri yg baik...n pandai buat kje rumah..

Drama nie sedikit sebanyak..terkena batang idung aku sendiri...huahua...yelar..minah skuter...tak pandai masak..n suka buat hal sendiri...yep2....bila tengok drama nie rasa cam tengok diri sendiri..cuma yg membezakannya aku tak kahwin lagi...soo...bila terpikir kan apa yang berlaku dalam drama tue..rasa takut pun ada..tanggungjawab yg besar pada seorang suami..pada keluarga...pada diri sendiri...ngeri beb..huhuhu...tapi tue semua sebelum..selepas pulak sebenarnya sangat best...bukan aku yg cakap tapi member2 aku yg dah kahwin..ngehngehhh(gelak jahat)

Dulu...serius..masak nasi pun aku tak pandai..ko bayangkan lar time study..menyewa..masak nasi slalu hangitt..non ado periuk nasi elektrik tue...nak goreng2 semua bagai aku tak tahu....aku sangat2 pemalas untuk buat kerje2 rumah..cuba ko suruh aku pie beli barang ker..pie kemas2 kawasan luar rumah ker...rajin lar....n law ko ajak aku kuar ker..laju jer aku stuju....

aku start belajar masak time stdy jugak..aku belajar dari junior aku..si mila...budak nie memang sangat2 terer memasak..n banyak aku belajar drp dia lar...dan bila aku start keje..menyewa jugak..time tue lar slow2 belajar masak....aku search kat internet...kadang2 tue..kalau ujung minggu ada rancangan  nasi lemak kopi O..kat situ ada jemput chef2 jemputan..dari situ pun aku cuba2 memasak...chef azli tak silap aku..dia juga pensyarah uitm dalam bidang kulinari..(kalau tak salah aku lar)..

dan sekarang aku masih lagi belajar..dan terus belajar....walaupun tak sehebat chef2 kat luar sane..masakan tue msih boleh dmakan...hehehe..tue yang bagus bila kita duk menyewa nie..otomatik..kita secara sedar tak sedar..kita belajar mengemas..memasak..pendek kata semua kita lar....yelar..sakit mata kalau tengok umah tak  berkemas...walaupun bukan2 ari2..sekurang2nya bila ujung minggu kita akan mengemas...bila buat kerje rumah badan pun sihat....



No comments:

Post a Comment