Powered By Blogger

Tuesday 31 July 2012

Kisah Setiausaha yang terrrrr...



Tajuk memang propa kannnnnnnnn......
Bila teringat pasal pengesahan jawatan nie..terus rasa geram..nak marah..sakit hati..pendek kata perasaan negative...Nak maklumkan aku masih tak comfirm2 walaupun dah kerje 2 tahun....bukan nak berbangga  tapi aku berharap apa yang terjadi pada aku nie..tak terjadi pada orang lain...

aku lapor diri pada 01 April 2010...untuk comfirm aku dimaklumkan aku hanya perlu pie induksi n lulus dengan jayanya..induksi aku pie pada 19 - 28 April 2011...cukup 2 tahun aku boleh apply...setahun boleh jugak apply kalau markah skt ko tinggi...tapi dicadangkan 2 tahun lar...jadi aku pun isi lar borang2 untuk comfirm nie....bape kali aku tanya apa lagi yang diperlukan untuh sah jawatan...

Dan pada 01 Jun 2012..aku terima surat yang isi kandungannya menyatakan 'masih belum layak disahkan ke dalam perkhidmatannya kerana belum lulus Peperiksaan Perkhidmatan Setiausaha Pejabat...'apa perasaan ko bila tetiba terima surat camnie....hancurkan...sama jugak dengan aku...rasa frust tue tak yah cakap lar...memang teramat2 frustt...tak terluah rasanya..tak puas hati aku pie jumpa kerani tanya..kenapakan...so call shah alam..n diorang akan meeting pada 15 Jun 2012....der...surat daripada JPA bertarikh 31 Mei 2010..nie dah tahun 2012...baru nak buat meeting...ape cerrr..takkan seorang pun tak perasankan..huh..

mula2 aku ingat aku dianaktirikan..yelar staf cawangankan..rupa2nya ada lebih kurang 10 orang senasib dengan aku..cawangan+staf induk..tue pun aku taw sebab pie kursus kat terengganu...kursus setiausaha semalaysia...kami yang teranaiya siap berbincang apa perlu buat..exam apa perlu ambik..sapa perlu call..n macam2 lagi lar..ada seorang PA nie dia bulan 10, kalau tak salah aku akan cukup 3 tahun...babee..kalau 3 tahun korang masih tak comfirm lagi..macam2 hal kene jawab...

aku taknak salahkan sape2...aku taknak menunding jari kepada sape2...cuma kesal lar hal camnie boleh berlaku...macamaner boleh terlepas pandang..macamaner boleh orang yang sepatutnya tahu tak tahu..tak tahu @ tak ambik tahu langsung..aku tak tahu lar...adoihaii..banyak sangat tahu tak tahu nie...hehehe..harap2 hal camnie tak berlaku lagi dimasa akan datang...nie soal masa depan seseorang...soal kerjaya seseorang..korang seronok ker tengok kalau sebabkan kecuaian korang..orang lain tak leh nak sah jawatan..

Sekarang nie..aku hanya tunggu untuk exam JPA saja lagi..exam ISAC aku dah lulus..syukur sangat..aku exam di bukit kiara pada 26 Jun 2012..walaupun ada kisahnya...nanti aku link kan bila entry tue dah berentry..hehehe...Exam JPA dijangka pada september..dimana tidak lar aku tahu..Semoga urusan aku dipermudahkan segalanya..amin...



No comments:

Post a Comment