Powered By Blogger

Tuesday 17 July 2012

pengalaman hidup


Tetiba nak buat  kisah pengalaman hidup yang banyak memberikan perubahan kpd kehidupan aku..Antaranya pengalaman untuk mendapatkan tempat dimana2 agensi kerajaan...isi form..temuduga..


mengikut pengalaman2 pelajar kursus setiausaha..kebiasaannya lepasan politeknik dari bidang setiausaha memang permintaan begitu tinggi...di jabatan kerajaan mahupun swasta...sebab tue kalau ko pie kawasan putrajaya...kebanyakan kalau ko tanya..akan jawab dari politeknik kuantan..pd...n politeknik lain2 lagi...lepasan universiti lain ada jugak..antaranya uitm...*tue jer cth yg aku tahu..xmaw kecik hati k...


Seingat aku...kursus cam kami nie..pihak luar datang ke politeknik untuk kami isi borang2 kerja...contohnya..pihak MIDA, UTM...SPA pun datang tapi untuk temuduga...*koohadee..sambilangat2kening....hahahahahahaha...
macam UTM seingat aku..aku isi jer form dia... tapi ada jugak temuduga...camnerr tue...
ok meh nak citer...

mula2 aku dapat tawaran dari UTMJB sebagai s/u secara sambilan..
kalau tak salah aku..aku ditempatkan di Pusat Sukan...kalau lar aku kerje kat situ comfirm dah kurus..
kalah divaa....*sila maafkan sikap kepoyooanku ini...
mula2 aku mintak tangguh...tapi utm bg can supaya interview untuk tetap/kontrak...
ramai jugak budak2 satu kelas dgn aku pie interview....dan interview di jb....
yang aku ingat soalan panel...awk nak ditempatkan dimana...kl atau jb..
n dengan confiden..saya mana2 tak kisah..kl pun boleh..jb pun boleh..
sebab aku terpikir.*sempat lagi berfikir tue..
kalau kat jb..tiap2 minggu comfirm balik muar..
kalau kat kl..tiap2 minggu jugak balik muar...
    so mana2 pun boleh....


lepas habis jer interview kat jb..ape lagi kami sekeluarga bercuti ke muar..hehehe...
tidak melepaskan peluang keemasan...semua famly follow tp yg last tinggat time kat jb..mak ayah..adik aku..
coii..diorang nak bermanjaan dengan atok aku...nak ambik title cucu kesayangan lar tuuee..


ok..dah lari dari topikkk..sambung balik..
tak lama lepas interview di utmjb...kiteorang ada interview spa pulakkkss...
ok time tgah interview...kami dapat call dari utmkl....suruh kami lapor diri minggu depan tue..
giler koo..dgn non adoo umah sewa..dgn xtaw mana2 jalannya.....
soo kami buat keputusan untuk mintak tempoh 2minggu untuk setelkan segala dokumen2 berkaitan.. 
segala keperluan yang diperlukan..
yang penting cari rumah..nasib baik pakcik member aku dgn baik hatinya membantu..:))
walaupun sdaramara boleh dikatakan ramai disana tapi xmaw susahkan mereka...
*anak sedara yg baik memg camnie...:D
hari pertama lapor diri di UTMKL memang banyak dugaannn...
kalau kenang balik leh nangis...tapi nak gelak pun ada
nex entry...;(..:)

No comments:

Post a Comment