Powered By Blogger

Sunday 30 September 2012

Tetiba ada budak

Assalamualaikum..

Hari nie cam biasa .ahad hari permulaan kerja bagi warga Pantai Timur..yeah..sangat tak best..sebabnya..kalau macam aku..kerja di cawangan..ada urusan yang kami perlu dapatkan persetujuan daripada pihak induk..jadi urusan kerja tue tak berapa nak lancar...soo boring ok....tue yang terliat nak datang kerja kalau hari ahad....*kalau dah dasar pem***...macam2 ko bagi alasan..hehehe..

Hari nie..sesudah mandi..tetiba aku dengar ada suara budak nangis...aku syak si mira...(budak taska)..mesti kes terjaga dari tido..ayah dia mesti nak pie meeting di kb..macam biasa menangis tak ingat dunia...masa nie aku tak syak apa2 lagi....bila aku bukak pintu bilik nak pie iron baju..aku dengar..budak nangis...Ya Allah rasa cam nak runtuh rumah..*sangat over..hahaha..tipu jer..cuma rase gegaran jer...

Bayangkan lah tetiba budak nangis..aku kalut nak pie kerja..akak aku pulak baru bangun..terus aku menjerit dari atas..suara aku korang faham2 lar..cicak yg melekat kat dinding leh jatuh tergolek2 atas lanatai...yaksss...*perumpaamaan yang keterlaluan..tak nak kalah dengan suara budak kecik..hehee..

Aku : Along..sapa nangis tue...*takut bukan budak yang nangis...makhluk lain..overr
Along : Si Mira nie haa...bapak dia tinggalkan kat sini sebab kena pie meeting kat kb..
Aku : hadooii..budak tue nangis tak  bhenti2 nie..aku dah lambat pie kerja...*sedangkan belum pukul 7 lg...
Aku : ko dah masak belum......* akak aku memg plan nak goreng bihun untuk budak2 taska...aku pun leh bawak bekal,..

aku membebel2..tapi budak tue tetap nangis...huwaa..lama2 aku yang nangis pulak kangg...aku pun turun ke bawah...bawak si mira tue pie bilik aku...nangis dan nangiss...masih lagi sesi memujuk..

Aku : mira..tak maw nangis..abah pie kerjakan..tak maw...takmaw..dah tak comel macam kakak...*hahaha..ayat last ko tak payah nak caya sangat..
Aku : mehmeh..baring kat bantal sinchan nie.....takmaw nangiss...

tentu korang kata aku tak pandai jaga budakkan...aku pandaiii tawwwww...
terus datang idea..try umpan dgn angrybird..adik sepupu aku nangis aku umpan main ipad jer....

Aku : jomjom kita main angry bird....mira tekan sini..nie..tengok nie....

walaupun masih lagi tersesakesak...tapi terus leka ko...aku pie iron baju pun...senyap...leh bunyi lak..camnernie kakak..adohai budak nie..suka aku semput pepagi taw...nasib ipad dah kembali padakuu...kalau tak berhenti aku tak taw lar nak wat camner lagi..

biasa budak nie aku hulur makanan senyap..tapi tidak si mira...hahahaha...

tapikan..aku nak tergelak pun ada...macamaner lar bapak dia boleh terpikir nak hantar ke rumah aku...
saja nak suruh aku belajar jaga budak lar tueeee..
nasib baik si mira tue memang ok dengan aku....

No comments:

Post a Comment