Powered By Blogger

Monday 3 December 2012

Touching di pagi hari

Selepas diijabkabulkan , akhirnya Minah sah menjadi isteri kepada Ahmad walaupun 3 kali si Ahmad melafazkan ''Aku terima nikahnya Minah binti Ali dengan mas kahwin RM22.50 tunai'' kerana gugup gembira gitewww .

Selepas 3 minggu menjadi suami isteri yang sah , Ahmad dikejutkan dengan berita bahawa isterinya Minah sedang hamil .
Siapa tak gembira seorang isteri melahirkan anak untuk suaminya tanda cintanya kepada si suami .

Sudah 9 bulan 10 hari maka hari yang dinantikan oleh Ahmad dan Minah telah kunjung tiba di mana si Minah perlu melahirkan anak pertama mereka di bilik bersalin kerana Minah didapati melahirkan kembar 2 lain jantina .

***

Beberapa jam kemudian akhirnya bayi kembar itu selamat dilahirkan dengan cukup sifat , comel dan tembam . Si ayah mengucapkan syukur tanda gembira . Namun gembiranya hanya sekejap cuma kerana isterinya sedang nazak .

Minah: ''Abang .. Saya minta maaf tidak dapat berlama dengan abang , tapi anak itu tanda cinta saya pada abang . Abang , bila saya tiada carilah peganti saya yang boleh jadi ibu , ummi dan emak kepada anak kita , carilah isteri dan ibu solehah ya abang .. Saya minta maaf .. Redhalah kepergian saya abang .. Saya tunggu abang di syurga .. Namakan anak kita Nafisah dan lagi seorang tu abang yang beri ya ...'' (mengucap 2 kalimah syahadah dan matanya terpejam buat selamanya dengan senyuman)

Ahmad: ''Sayang .... Abang redha dengan kepergianmu sayang .. Abang bersyukur kita menjadi yang halal walau sekejap cuma . Engkaulah bidadari sebenar yang kucintai ..'' (mengucup dahi si isteri dengan manik-manik jernih jatuh di pipi)

***

Beberapa bulan kemudian ..

Ahmad sedang menimang anak lelakinya ''Walaupun ibumu sudah tiada dirimu sudah mewarnai hidup ayahmu ..''

Ahmad mendodoikan anak perempuannya ''Walaupun ibumu sudah tiada dirimu sudah melengkapi hidup ayahmu ..''

*copycutpaste*

No comments:

Post a Comment