Powered By Blogger

Thursday 16 May 2013

Selamat Hari Guru


Pengalaman masa sambut hari guru masa sekolah dulu-dulu...
aku akan pastikan setiap guru yang mengajar aku...ada hadiah..
yang garang..yg baik..yang sweet..yang hensem..yg comel lote...yg feveret..
dulu masa kecikkecik..bajet non ado...
jadi adiahnya biasa2 ajer...seingat aku..aku pernah adiahkan pen..pen tue aku lilit dengan riben..
lepas tue femes dengan kristal yg dia letak atas cermin tue...harga dia bawah rm3.00..
walaupun hadiah tak seberapa...tapi ikhlas bagi sebagai ingatan...
yang paling best hari guru adalah..tiada sesi pengajaran..i like..
sepanjang hari ada persembahan n makan2...i veryvery likelike..
ibu aku pun cikgu..jadi balik jer rumah xcited nak bukak hadiah...
anak2 yang over..ibunya cool ajer..
lepas tue kalau ada yg berkenan..cantik jer..terus cop kami punya...
yang kami tak nak tue..mak aku punya lar..hehee..
dasar sangatkan..
bila ingat balik...kelakor jer rasa...berebut hadiah bukan kita punya..
sekarang dah remaja..so xade nak berebut2..tapi kalau berkenan tetap ambik jugak...
family aku yg kat muar..kebanyakan adalah pendidik...
bila diorang jumpakan..haruslah berchitchat...
antara yg menjadi topik adalah pasal sekolah...hurmm..
aku dulu sangat nakal..kurang rajin...
walaupun aku skolah yg sama dengan mak aku..
tetap kena denda...kerja sekolah ada jer yg tak siap..
selalu kena denda..subjek mate lar biasanya..aku tak tahu napa aku alergik dengan subjek nie..
subjek sains aku semangat lar nk study..sebab..bereksperimen..
pernah kena ambik surat khabar lama ataupun bekas telur..kena hancurkan...
aku ingat nak blander ajer..tapi mak mana bg oit..jahanam nanti..
so kita pakai lesung ajerlar...gigh sangat..lepas hancur..keringkan..
nanti leh buat kawah..bentuk mukabumi..jadi sainstis kejap..
macam2 kenangan kalau diingatkan balik...
sebenarnya.kenangan dan pengalaman tue yg mendewasakan kita.
apapun motip sebenar entry adalah nak ucapkan..

Selamat Hari Guru kepada semua warga pendidik..

terutamanya tadika al-hidayah..sklanggar..mpi..semenza 2..polisas..utmkl..uitm..

Jasamu aku kenang sampai akhir hayatku..

Semoga meneruskan bakti mendidik anak bangsa...

Terima kasih warga pendidik...

^__^


p/s : Jangan pernah berhenti belajar..kadang-kadang bila kita dapat ilmu yg baru..sebenarnya itu juga adalah ibarat seorang murid mendapat pengajaran yang baru..sepanjang hidup adalah sesi pembelajaran kita..


No comments:

Post a Comment