Powered By Blogger

Monday 6 May 2013

apa kaitan aku pun tak tahu

Tahukah anda?

Di Malaysia ada 2 jenis cuti hujung minggu yang berbeza...jenis eh org panggil...sape guru bm....pliss..
maapkan aku...

Kelantan, Terengganu dan Kedah berhujung minggu pada hari jumaat dan sabtu..manakala negeri lain adalah pada hari Sabtu dan Ahad..confius ahkak ko nie kadang2 dibuatnya...selalunya jugaklah terlupa negeri lain bercuti hari ahad...kami nie bekerja..tapikan,,bila dikira2...hari yang betul2 kami bekerja adalah 4 hari..sebab..macam pejabat aku..apa2 hal n perlu direfer kat shah alam...hari ahad shah alam tutup..jadi bekerja sekadar yang boleh..prepare apa yang perlu hari isnin baru dapat call shah alam..

Macam aku sendiri..hari khamis aku akan pastikan apa2 yg diperlukan untuk minggu depan...katakanlah bos nak pie shah alam hari selasa..hari khamis..aku dah faks borang booking kenderaan, hotel dah booking..flight semua dah setel..jadi hari ahad...print out semua yg patut..hari isnin..sempatlah nak call shah alam..kalau aku rajin lah kan..aku datang opis ari jumaat..tapi dtg ikut suka n balik ikut suka...maklum lah stay dalam uitm jugak..

masa aku kat utmkl dulu..xterasa sangat..sebabnya jb pun cuti ari yang sama...kira macam ko cuti aku cuti xade hallar...janji keje kita setel sebelum berweekend..masa kat kl..suka sangat pie pasar minggu kat area situ...walaupun xmacam2..tapi aku suka..sebab..pilihan makanan banyak..haaa..pasal makan i lar juaraa...tapi paling best popcorn dia...sangat2nyummy...Ya Allah terliur lar pulak..ko kuar lambat...panjang kena Q..n hari jumaat paling best sebab..waktu rehat lama oOoo..

waktu rehat lama pun selalu aku pie pasar minggu tue jer..dan sekalisekala menapak ke klcc...itu pun kalau kerajinan berganda-ganda...kadang2 tue aku ikut kak ainon...follow jer dia..pie jumpa tukang jahit lar..pie mana2 ikut suka dia...rehat lama koo....tetiba rindu kat kak ainon..

hari jumaat kaum adam pakai baju melayu..1 set..lengkap bersamping...wahh..terus jatuh cintaaaa...sejukk jer mata nie menengok kaum2 adam..kaum adam sangat2 hensem berpakaian baju melayu..lengkap... ohsemmm...terus rasa nak ajak kahwin..hahaha..itu over dan tak lawak...

apa maksud entry aku nie...cuti hujung minggu...kisah popcorn atau lelaki melayu terakhir...sebenarnyakan aku tertanya2...kenapa tak umum cuti hari ini!!!!

i is mengantuk sangat2......




No comments:

Post a Comment