Powered By Blogger

Wednesday 5 June 2013

Think Eat Save

Assalamualaikum.....tiktoktiktok..tekoooo... lama tak mengupdate...biase lar..baru masuk kerja..tengah cuti sekolah..pengambilan pelajar.....walaupun tak berupdate..gigih jenguk blog...katanya...

sekarang memang buzy..sebab ramai buat rayuan untuk kemasukan belajar...untuk kolej..lepas tue minggu suai kenal..n macam2 lar..tak terkejar lagi dengan kerja2 hakiki...nak masuk universiti sekarang bukan senang...kalau kita dapat 5A tapi ada yang dapat 10A...jadi hargai peluang bila kita berjaya menjejak kaki ke mana-mana IPT..kalau berkemampuan ko boleh pie IPTS..tapi kalau yang tidak berkemampuan macam aku nie..kita perlu berusaha double2 lebih..

Ramai yang tak masuk universiti tapi bila dah dapat...tak gunakan ianya sebaik2nya...dipersiakan..bercinta di alam universiti memang sentiasa ada...ada negatif ada positif..kita ambik yang positif..pembakar semangat antara satu sama lain untuk berjaya....

Opss..terlebih berkata2..kembali kepada tajuk entry..Think..Eat..Save..

Seperti yang diketahui...PBB telah mengistiharkan 5 Jun sebagai Hari Alam Sekitar Sedunia..
Think..Eat..Save..adalah tema tahun ini yang bermatlamat mengurangkan pembaziran bahan makanan..aku sedikit sebanyak tersentap dengan tema tahun nie..sebab selalu membazir..kalau aku makn..makanan tue tak kena dengan tekak aku..aku takkan habiskan..kalau pie makan denagn family..diorang dah faham perangai aku..aku rasa kena ubah sebab..membazirkan amalan syaitan..ayah aku selalu bagitahu..ingat orang kat luar sana..yang nak dapatkan sesuap nasi pun payah..kesian kat orang palestin..terus makan kerana terpaksa...

Aku pun baru tahu bila hotfm post kat FB..sempena Hari Alam Sekitar Sedunia..apa yang anda nak kitar..
aku nak kitar staf pejabat aku nie...asyik cuti ajer kejanya...memang lar bersebab..tapi kalau dah tiap minggu pasti bercuti...ape kejadahnyakan...suka-suka jer nak kitar orang kan..hahahaa...
 
pepun temanya..marilah kita menjaga alam sekitar demi anak cucu kita nanti..kalau kita tak jaga dari sekarang..entah-entah..sebatang pokok pun kita takkan jumpa..pokok plastik banyak macam di Icity..

 
 





No comments:

Post a Comment