Powered By Blogger

Tuesday 18 June 2013

Kisah Second Intake

Hari ini pendaftaran untuk second intake...

terkejut aku bila ada parent yang datang ucap terima kasih..sebab anak berjaya sambung belajar..
alhamdulillah rezeki anak makcik..pakcik sambung study kat uitm....korang jangan salah faham.. aku hanya menjadi orng tengah sahaja...tugas aku terima dan submit pada shah alam...yang membuat pengambilan still UiTM Shah Alam..bila sesorang menghargai apa yang kita lakukan...ucapan terima kasih sahaja boleh membuatkan kita sebak..

Bagi aku bukan senang nak masuk mana2 ipt sekarang nie..yang penting kita berusaha sampai dapat...macam aku sendiri...bukan pelajar universiti tapi politeknik...tapi xper yang penting kita dapat sambung belajar...memang ada segelintir manusia yang memperlekehkan pelajar bukan ipt..lebih2 lagi pelajar politeknik...katanya pelajar politeknik nie..bukan cerdik mane pun...haiiippp...jangan sesekali berkata-kata macam tue..kami still belajar untuk mendapat segulung diploma...belajar macam pelajar ipt lain..

pergi kelas...hantar assigment..ade dateline...repeat paper kalau fail...ada persatuan..ada kelab..kena buat aktiviti sana sini...lebih kurang jer aku rasa...aku bekerja di ipt so aku rasa macam lebih kurang sama jugak..sebenarnya belajar dimana-manapun ok jer..asalkan kita berusaha untuk dapat pointer tertinggi....kita belajar bersungguh-sungguh...

orang pedalaman ada yang cerdik pandai tapi tak ada peluang untuk sambung belajar..sebab tak berkemampuan...tapi diorang tak jadikan itu alasan...diorang berusaha sehingga berjaya..sikap diorang tak pernah berputus asa..mayb diorang tak berpelajaran tinggi tapi diorang punya semangat untuk terus berusaha..

nasihat aku...bila dapat peluang belajar..jangan persia-siakannya..jangan tersilap langkah...nak enjoy time study boleh tapi jangan melebih-lebih..nanti diri sendiri yang susah...banggakan ibu bapa dengan segulung diploma...rebut peluang untuk ke pringkat seterusnya...diploma..ijazah..master..phd...insyaallah...

aku insyaallah dapat proses untuk menyambung pelajaran...mencari ipt yang bersesuaian...korang doakan aku taw..dah tua baru nak sambung...tapi umur bukan penghalang..think positive beb....doakan aku...#lapyoulapanpuluhjutakali...





No comments:

Post a Comment