Powered By Blogger

Thursday 12 December 2013

Jodoh


aku ada post di fb & ig dengan #banyak kali dah post pasal nie..so pepaham lar yer..
tak sangka ramai pulak yang mengomen..termasuklah bos lama aku..
tak cukup dengan tue..siap pm aku..bg kata2 semangat...hahaha..lawak lar bos nie..
aku bukan sesajer post nie..tapi dengan penuh maksud tersirat..
hal nie cukup sensitif..lebih2 lagi kepada kaum hawa....
nie orang yang belum kahwin..yang dah kahwin tak ada rezeki dapat baby..
yang dah ada anak tanya lak bila nak tambah..macam tak ada penghujung..

bagi kita hal nie xade ape pun..tp sesetengah orang tidak..
so seblum bercakap..berfikir dahulu...
macam aku sendiri..tak kahwin lagu..
kadang2 bila org asyik tanya...sedikit mendatangkan keserabutan kepada aku..
hal camtue..bila tiba masanya..bila dah sampai seru..bila dah tertulis..
akan terjadi dengan sendirinya..dengan izin-NYA..

sama jugak bila jodoh kita lagi berusia daripada kita..maksud aku yang perbezaan umur 20 tahun.
atau lebih atau kurang..pasangan kerja apa..kalau level tak sama pun..
tetap menjadi topik hangat...

Pendapat  aku sendiri..andai dah tertulis jodoh awak dengan dia... tak kira kerja apa..umur berapa..
kita harus terima dan faham..tak perlu pertikaikan..
Kalu Allah dah tentukan macam tue..sape kita nak perkatakannya..
tapi itu lah manusia kan..
pepun ingat..

KIta hanya merancang..Tuhan yang menentukan segalanya..
Setiap orang dah ditentukan pasangannya..cuma cepat atau lambat ajer kita dipertemukan..

#autopublish

No comments:

Post a Comment