Powered By Blogger

Wednesday 24 April 2013

anugerah dan sesuatu

Anugerah Pekerja Cemerlang aka APC...

Kalau keja gomen tiap2 tahun pasti ada majlis meraikan pekerja-pekerja cemerlang..kalau private..aku tak pasti lar pulak..myb ada cara diorang hargai staf2 diorangkan..setiap kali majlis nie akan berlangsung..pasti jadi buah mulut antara staf..ada yang negatif..ada yang positif...

Nie dari sudut pandangan aku ajer..yg aku perhatikan lah..kita mulakan dengan yang positif...org akan wish tahniah n berharap lepas nie ada rezeki untuk diri masing2..atau kata2 pembakar semangat untuk kita lagi maju...untuk kita lagi bekerja keras...oh yeahh..syok sangat...

kalau negatif...cth ayat orang kata..bukan aku kata k..layak ker dia tueeee dapat apc..apa kerja dia buat yg dia dpt apc..camnie org pun boleh dapat apc...n ayat best sekali bos terpaksa bagi dia apc...n yang nie best sangat2..alar dia PA bos tue yg dapat apc...ari2 kerja membodek bos..bukan setakat best ajer..sentap pun dapat..

selalunya..mana2 PA yg dapat apc comfirm jadi sebutan..bukan sebab hot...bukan sebab cun..tapi dikatakan dapat apc sebab membodek bos...yelar u kan PA kesayangan bos..haruslah dapat apc....walaupun kerja so-so ajer...aku walaupun org tue tak tuju kat aku..tapi aku tetap sentap...sedih bila org xpaham keja pa nie...korang ingat kami PA hanya goyang kaki...besarkan bontot...duduk mengadap pc 24h...

Macam2 kami buat nak pastikan bos puas hati dengan kerja kami..walaupun kami tak sempurna kami tetap mahu pastikannya ia sempurna dimata bos kami...Paham ker idok apa aku cuba nak sampaikan nie...Kami nak mohon kursus kalau 2 3 hari pun pikir berkali-kali...sebab nanti terpaksa menyusahkan org lain untuk menggantikan tempat kami..dan macam-macam bermain difikiran kami...

Nak bercuti pun sama..mana boleh main cuti sesuka hati...kalau nak cuti sesuka hati kerja sendiri lar yer dok..masa dengan family...hujung minggu pun kena kerja..siang malam still berpikir pasal kerja...kalau yang bujang macam aku nie takper lar..kalau yg dah kahwin..mana nak layan anak lagi..mana nak layan suami lg..tue tak kira lagi anak sakit..

tue pun still lagi org kata macam2...PA tue itu..PA tue ini...cuba korang jadi PA...comfem mintak resign 24H...pengalaman aku sendiri lar kan..aku masa di kl..aku dapat bos perempuan yg sangat garang tapi berhati baik..nie bukan membodek yer..tapi itulah hakikatnya..bila dah biasa dengan dia..dia pun dah biasa dengan kita...dia sebenarnya seorang bos yg baik..bos biasa lah sentiasa nak garang depan org ramai supaya tak nak bg staf bawahan pijak kepala dia...bos aku yg nie..nakkan kesempurnaan..apa2 pun dia suruh aku buat sendiri...pernah sekali tue..nak review silibus..dia suruh aku setelkan dari a sampai z...alone ok...tapi alhamdulillah sebab semuanya berjalan dengan lancar..sepanjang dengan dia..banyak yg aku belajar...


bila pindah kelantan..bos pertama aku...memang sangat2 menjaga aku..dia xbagi aku buat kje org lain melainkan arahan dia...meeting pun aku xmasuk...memg jaga dia sorang jer..dia org undang2 jadi korang pepaham ajelar yer...tapi best!!bos kedua adalah mcam klon bos aku kat kl..hehehee..memang penat tapi seronok...kenal ramai org..n macam2 lar....walaupun orang kata macam2...aku pekakkan telinga jer...yg penting aku ikut arahan bos w/pun kadang2 boikot dalam diam..boikot lar sangat....

entry kali nie bukan saja pasal apc tp dah bercampur aduk....hahahaha..tapi ada i kesah...tue yang tukar letak tajuk anugerah dan sesuatu..heee...

setakat aku kerja nie..aku tak pernah lg terima apc..haruslah baru 3 tahun....tapi tahun 2011 aku dapat anugerah khas...anugerah nie bos aku yang pilih...so macam2 lar cerita yg kurang enak didengari...depan2 aku siap cakap bos terpaksa bagi sebab aku pa dia..wthhh kan..aku jawab apa..takper next year sy suruh dia pilih akak yer...

aku tak pernah bodek2 @ apa2 sebab nakkan anugerah..walaupun aku jaga bos yg memg kuasa ditangannya..aku tak pernah sekali2..sampai aku pernah bgtahu..pilih kalau bos rasa layak...kalau tak layak xmakn hati punyalah..think positif ajer..mungkin tak tahun nie..tahun2 akan datang insyaallah adalagi kan...rezeki kalau dapat....

last word from me....bukan senang nak puaskan hati semua orang...rezeki itu datang dari Allah..


No comments:

Post a Comment