Powered By Blogger

Sunday 3 March 2013

perangai aka sifat aka seangkatan dengannya

Aku copy tekateki nie dari fb..tapi tekateki kah?/hahaha..sukahati jer kan...tapi nie untuk sukasuka ajer..jangan ambik serius taw...Kalau kebetulan sama tue..hanya kebetulan sahaja..tiada kaitan yang hidup atau yang mati..ada pahamkah...*sila angguk ok...aku bandingkan karekter dalam fmly aku sendiri..
 Jom kita tengok karekter anak no 1 hingga 15..
 
Anak No.1 - Berkepimpinan & Tegas
- kakak aku garang oykeh..tapi tak tegas..heee..camner tue...sifat kepimpinan ada lar sikit2...kawan2 selalu kata aku lg garang..aku macam kakak2 sikit..bukan makcik2 yer..aku bukan garang tapi aku tegas skit..tapi baik hati ok..hahaha..nak jugak tue..kalau org xtaw yg mana sulung..diorang akan kata aku yg sulung.. sebab..aku tegas sikit...akak aku seorang betolak ansur ok..kira ada2 hal ko leh kawtim ngan dia..
Anak No.2 - Penyabar & Kelakar.
 - no.2 adalah aku..penyabar jugak..tapi ada masa tak jugak...semua nak cepat..semua nak sekelip mata boleh dapat..aku rasa macam tamak pun ada...kelakar...aku tak pikir aku kelakar..kalau kelakar dah masuk maharaja lawak dah...ok sangat tak fun aku nie...
Anak No.3 - Manja & Matang
 - adik aku no. 3..macam kena jer dengan dia..manja sangat...awwww...tetiba kan...bila start manja tue..ei...rasa nak lempang2 sayang..matang..kadang2 aku rasa dia lagi matang dari aku....kadang2 jer taw..bukan selalu..xmaw kalah tue..dan dia apa2 lagi berani dari aku...serius..berani over snagt ok..

Anak No.4 - Baik & Bergaya.
 - din...memang jenis yg bergaya sakan..kadang2 over dari kakak2nya..kalau pie beli barang ngan dia..Ya Allah..sangat2 memilih dan cerewet..tapi nasib baik style dia tue aku suka..i very2 like oykeh...kadang2 aku yang xcited nak belikan baju untuk dia..w/pun dia kata dah banyak baju..akukan kakak yang baik..tue yang adik aku kata aku pilih kasih...sebab apa yang dia mintak aku cuba tunaikan..selagi termampu..
 
Anak No.5 - Baran & Cool.
 - azam..baran tak kot tapi dia cool...hati sangat lembut ok..aku suka ugut2 dia...kalau dia xnak buat apa yang aku suruh..terus aku kata tak sayang aku lar tue..terus laju jer buat...walaupun bengang sebab dipaksakan..adik aku yang nie very simple...gunapakai apa yang ada..kadang2 kesian jugak..aku tanya jugak nak beli apa2 tak..dia tak maw..tapi bila mintak yang over aka mahal...terus aku wat tak tahu jer..
Anak No.6 - Ramah & Manja.
- non ado -
 
Anak No.7 - Tegas & Lawak.
-non ado-

Anak No.8 - Menerima & Sabar.
-non ado- 

Anak No.9 - Rileks & Pendiam.
-non ado-

Anak No.10 - Penyabar & Baik.
-non ado-

Anak No.11 - Banyak Cakap & Kelakar.
-non ado-

Anak No.12 - Penyabar & Mengada.
-non ado-

Anak No.13 - Manja & Pendiam.
-non ado-

Anak No.14 - Baik & Penyabar.
-non ado-

Anak No.15 - Menerima & Manja.
-non ado-
Adik beradik aku hanya 5 org sahaja...sebab tue yg no 6 ke atas aku buat non ado...kalau korang adik beradik ramai syok lar...andai lar kata masa boleh diundur...aku teringin sangat2 nak ada seorang abang..aku tahu itu mustahil n comfirm ko akan kata alar kahwin lar..dpat abang.(en suami)...itu lain ok tak sama..bila ada abang nie..lagi selamat aku rasa..time skolah dulu..aku jeles tengok kawan aku yg ada abang..bila tanya siapa datang ambik..abang..abang dan abang..sebab tue aku lg mesra dgn org yg berpangkat abang nie..sebab aku kan nak ada abang...tapi tak tercapai...agak2 boleh terima alasan nie..
 Siapa nak jadi abang aku..??plisss...plissss.....hahahaa..lapar kasih sayang seorang abang cam gini lar gayanya..

No comments:

Post a Comment