Powered By Blogger

Tuesday 5 March 2013

Kisah Misteri malam tadi #duit hilang

Ada sesuatu terjadi malam td lepas tutup kedai...oh lupa...aku tak pernah cite pasal kedai..akak aku ada bukak kedai kat tempat kerja aku..kedai makan..bulan 1 mula beroperasi...kisahnya macam nie...dah menjadi kebiasaan..sementara  along kemas2 kedai..kerja aku kira berapa  banyak sale malam tue..aku suka kalau bab2 kira duit nie..hahaha..nampak sangat mata tuee...

sambung balik...aku dah siap kira2..aku asingkan ikut not dia..sales mal  td ada 2 ikat...n aku letak balik dalam cash box..nak dijadikan cerita..aku pie tolong angkat sampah..tolong si fikri..pekerja kami..n akak aku masih lg mop lantai..along ada ajak pie 7e beli barang sijkit..kebetulan time tue aku bawak motor jadi aku plan hantar motor balik rumah baru keluar pie 7e...dipendekkan cerita..along ambik aku kat rumah..n dia tanya..takda sale ker malam nie...aku agtaw dia..leh tahan jugak sale malam nie..dia tanya aku letak kat mana duit tue..aku ingat along bergurau...soro duit ker ape ker kan..tapi tak..siap bersumpah bagai...time tue dah odw ke 7e..

aku dah cuak..siap tanya banyak kalli ok..sape yg ada lalu lalang kat situ...w/pun aku tahu memang student dh tak keluar time tue...aku check memang comfem duit tue missing...aku ape lagi ajak alaong pie kedai balik..takut2 tercicir kat situ....bila smpai kedai aku pie terjah tmpat aku kira duit n along check skali lagi kat dalam cash box...

tetiba along panggil aku suh masuk dalam kete...korang taw tetiba duit yang missing tue leh ada elok jer dalam cash box tue..time tue aku pandang along..along pandang aku...aku time tue dah berair mata nie..ye r cuak sbab missing n dah bercampur dgn takut...odw balik umah tue...masing2 confiusss...

nie 1st time berlaku time kami menjual...aku agak 'sesuatu' itu nak bergurau dengan kami...ok..aku tak nak komen apa2....sebab sesuatu tue pun adalah makhluk Allah jugak..sekian cerita semalam..aku taip apepun aku tak paham..tapi kalau korang pun tak faham memang sesuatu sangat..



No comments:

Post a Comment