Powered By Blogger

Tuesday 22 January 2013

Pesan U.A.I

Pesan Ustaz Azhar Idrus :

Tak boleh nak marah orang perempuan (isteri) ni.. Perempuan? Dia memang suka main, suka joli, suka belanja, suka berjalan, suka bercakap, suka makan angin. Sebab tu, bila kita jawab nikah, kita kena ingat benda ni ; "Aku terima-lah nikahnya dengan mas kahwin dengan tersebut itu.." Hah, jangan suke sangat. "Maknanya aku bersetuju-lah nikah dengan seorang manusia yang akan berbelanja parok (banyak) duit aku nanti, yang dia akan berjanji sesuatu tetapi palsu. Maknanya.. Yang akan suruh aku beli macam-macam, 'janji taknak beli lagi. Tapi, nanti beli jugak balik'.. yang akan peningkan kepala aku." Jadi kita sebagai suami terimalah.. Itu-lah isteri namanya. Jangan marah kat dia. Jasa dia besar. Dia lahirkan anak kita. Dia bergadai nyawa beranak, dia bergadai nyawa mengandungkan anak, dia besarkan anak. :')

kihkih...tergelak rasa baca nie...kalau korang tak tergelak ape aku leh buatkan...

Tapi nak terangkan kat sini JASA SEORANG ISTERI AMAT BESAR....

ingat wahai kaum lelaki aka si SUAMI...

motip bold supaya lebih jelas dan terang ...

kepada si suami khususnya...

hargai si isteri.jangan sesekali atau berniat untuk curang...

lindungilah dan menjadi pendamping  dia dikala susah dan senang....

kalau si suami nak marah..cepat2 baca pesan U.A.I nie...heee..

  
 

No comments:

Post a Comment