Powered By Blogger

Monday 15 October 2012

borak santai bersama mr konica

Hari nie kan ada org bangsa cina maa..datang opis aku....tujuan asalnya datang nak check mesin konica kat opis aku..ini olang peramah giler koo aku cakap....aku tanya sikit..dia jawab panjang lebar..selebar-lebarnya...aku pulak melayan..kebetulan bos tak ade..tapi kerja banyakkk..malsa nak buat...

Entah camaner dia masuk topik pasal tahun dalam kalendar cina taw...(aku dah lupa sebenarnya..).antara perbualannya...

aku  : u tengok lar i bertuah ker tidak tahun depan...
KM : boleh2..u tahun apa?
aku  : tak pasti lar tahun apa..(aku rasa cam naga..tapi takut silap maa)
KM : ok2..u lahir tahun berapa...
aku  : 1988.....
KM : oOk..(sambil buat pengiraan)..u tahun naga..banyak untuk maa...
aku : yeker...apa untungnya...
KM : (buat keluar iphone dia...amboii koo..saje nak buat aku jeles laatue..)..ok tahun depan (start baca diaorang punya kitab)...u elok untuk kahwin tahun depan...u rzeki banyak murah....myb bf u banyak duit..jadi takde masalah..cuma u kena jaga kesihatan.....n blabla...(comfirm ko tak sanggup nak baca lagi..sebab semua positif..kalau dia tak skip..)
aku : elok lar i kahwin tahun depan..oyeah..oyeah...
KM : iyalar..kira tahun depan tahun baik untuk u...kalau u takde gewe..u akan ade..
aku : hahahhaa..(gelak jer mampu..)...


Tue jelar antara topik pada hari ini...mula2 citer pasal sistem lepas tue boleh tukar pasal tuah..org cina kata ong..dia macam bertuah lar...nak kata aku percaya tak jugak...cuma saja2 nak dengar....tak perlu ambik serius sangat..

oh.. KM itu adalah konica Minolta...hehe..sory bro..i tak sure name u...

No comments:

Post a Comment