Powered By Blogger

Wednesday 1 April 2015

Kisah Satu April

Yeah.....dah 01 April..selain GST bermula...bermula kehidupan di UiTM..
Dah 6 tahun disini..tak ku sangka...terase macam sekejap sangat...terasa macam baru habis study..terasa macam..masih budak2 lagi..terasa macam macam-macam..hehe..
tak percaya bertahan sebagai seorang secretary..cita-cita yg tak pernah terpikir langsung..
yang memang tak ade dalam list cita-cita pun..haha..list sangatkan..

masa kecik nak jadi doktor sebab terpengaruh dgn bapak saudaraku yg bekerja digospital..
tapi memang tak layak ler..jadi doktor diri sendri sudah..
lepas tue nak jadi tentera udara..konon3 nak apply sekali terlepas tarikh tutup kaa ape entah..
minat sebab aku rase macam bila perempuan jadi askar..tentera..polis macam wow sangat..
memang aku tabik sprinngggg..

lepas tue bercita-bercita nak jadi jurugambar...aku memang suka..sangat suka..
ade kedai sendiri..ade studio sendiri..syoknya syoknya..
bayangkan masa belajar dulu..tingkatan camtue..sanggup simpan belanja sebab nak beli camera..
bagi aku..setiap gambar ada ceritanya..ada kenangannya..
macam aku..aku memang suka ade gambar2 nie..
nanti boleh imbau kenangan gitu...

yg boleh terjebak dalam dunia secretary bile aku apply kursus secretary...
entah macamane boleh apply aku pun tak taw..saje pie pilih kursus tue..
mase dapat tawaran...takpe..kite pie jer..sebab nak lari drp tingkatan 6..hahaha
teruk sangatkan..

aku memang jenis gangster hati lembut..jenis memg sempoi..apepun asalkan ado aje..
bff sendiri tak percaya aku seorang secretary....
tapi nak buat camne..memang rezeki aku di bidang ini..
bukan tak pernah apply jawatan lain..tapi tak pernah bernasib baik..

semasa praktikal..aku banyak sangat belajar pasal secretary..
masa nie lar..baru nampak gambaran pekerjaan aku selepas abis belajar..
masa nie..sedikit sebanyak berubah..dari segi pemakaian..dah pandai make up..
aku bersyukur sangat..praktikal kat majlis perbandaran..
banyak sangat yang aku belajar..

camne aku boleh terjebak dengan UiTM..
camnie lepas study..maapkan lah kalau akau repeat cite..hahaha
aku dah keje kat UTMKL kontrak hampir setahun jugak..
aku suka apply keje2 kosong..TNB aku apply..UMP pun same..
pantang keje kosong aku apply..
dan aku gatal tangan pie isi borang keje UiTM..

-----------aku sambung kemudian ade urusan negara--------------



 



No comments:

Post a Comment