Powered By Blogger

Friday 3 April 2015

Kisah Satu April Siri 2

**sambungan_poyo sangat ade sambungan bagai..hahaha

Semasa dapat panggilan untuk temuduga...ok lar..try aje..dapat tak lain cite..
bila ingat balik sebak giler..banyak betul dugaan yang aku perlu tempuhi..
daripada bos yg tetiba bagi aku kerja banyak giler...
sedangkan malam tue naik bas...esok hari temuduga..
lepas tue..bas pulak rosak di terengganu..
ko bayangkan penat ngan bos tak hilang lagi..tetiba dengan bas pulak..
semua di luar jangkaan...dah start pikir macam2..

oOo..bukan petanda yg baik..
mase tue dah berserah..kalau tak ade rezeki nk wat camne..
sampai umah siap2..terus ke tempat temuduga..
start pkul 8 pg bapak aku pecut kete tue...mengucap panjang weii..
ooh ye..aku ngan member tercalon..
so jiwa nerbes tue kurang sikit..
dia no 1 aku no last sekali untuk ditemuduga...
n taw tak aku boleh bantai nangis masa interview..
aku penat sangat..aku dah tak terdaya nak hadapi..
aku dah down..
bila penemuduga tanya soalan pasal bos kaa..
laju air mata mengalir..pastu tambah pulak dengan dugaan sebelum nak sampai..
  bila teringat balik..lawak rasenya...

semasa dimaklumkan aku berjaya untuk jawatan tersebut..aku berbelah bagi...
bukan sombong..bukan lupa asal usul...
aku memang lebih suka bekerja jauh dari family...dan aku terbiase...
setelah berbincang dan tanya pendapat bnyak org..decide terima..
n soal penangguhan semua..bapak aku yg uruskan drp A-Z..
dia lagi suka anak2 keje kat ngan family..

ingat lagi..01 april 2010..hari khamis..
satu hai aje aku datang kerja...dan perasaan itu kosong..
alaa..kosong macam lagu najwa latip tue..

-----sambung lagi yer...i ade urusan negara-----


No comments:

Post a Comment