Powered By Blogger

Thursday 3 May 2012

My bosss...


Assalamualaikum...

nie lar exbos aku.....cukup lar aku kenalkan dia sebagai ayahanda.....muka bos nie garang tp serius beb..dia memg seorang yg kelakar...friendly...sempoi lar....n yg penting orang xkan percaya dia nie seorg yg bergelar Dato'....dia membahasa kan diri dia 'ambo' kalau standardnya 'saya'....org kelantan lar kan...

Beliau seorang yang sangat2 low-profile....tanya lar mana2 student kat sini.....kebanyakan yg positif.....beliau banyak mengajar aku tentang macam2 hal....lebih2 lagi berkaitan manusia2 yg bnyak ragamnya....

aku kan jenis penakut skit booo.... pernah skali tue dia mintak aku call seseorang yg penting lar..tp aku bg alasan xbape nak cerdik....'boleh ker saya call 'mr A'..jawapan dia...'laa namamanja diapanggil aku...u sorang PA..xjadi masalah..sbahagian dari tugas u'....aku bukan apa..cuma risau kalau call aku tue mengganggu orang2 tersebut...entah2 tengah meeting ker..ngah bincang ngan bis boss ker..eh..entah2 tue..entah2 nie....selalu hal camnie lar yg merisaukan aku..call xkena masa...

bos aku nie..suka buat lawak taw....ada saja gelagat dia yg mencuit hati....tapi x maw lar citer kat sini....biar lar kami yg kat opis saje taw...biarlah rahsia..bakkatadatositi...heheheheheehe...bos aku nie...suka bebenor bagi kacaang kapalterbang tue....bukan sikit taw..tp bnyak..lebih dari 5 lar...boleh siap2 agih2 pada krani lain..sangat oVer kooo...hahaha..aku pun pelik..mana dia dapat bnyak2 camtue....yg bestnya kacang2 tue dia letak lam poket blazerrr dia....sampai2 stop kat meja aku..ngan muka seriusnya...keluarkan semua yg ada lam poket tue...adoi...memang lawak ok...korangtaklawakape akukesah..

akukan jenis kelamkelibut skit..semuasikit2...dia yg bnyak menenangkan keadaan...selalu ayat dia..'u bertenang laa...i akan minta bahagian tertentu untuk wat kje nie..u relex k..it's ok laa...'..lebih kurang camtue lar ayat2 dia....memang tugas aku betul2 sbgai seorang PA...jaga jadual dia....jawab call...set flight dia..n kje2 PA yg lain....kalau orang lain mintak buatkan kerja2 fotostat kat opis aku nie...'ishh..xboleh fotostat kat sini...'..lepas tue siap bgtahu lg..'laa kalau org lain mintak copy apa2..bgtahu i xbenarkan..hanya kje2 yg i bg pada u saje..'see..see..mukaberlagak.....

seriusly aku bgtahu...bila dia dh tamat tempoh..ala2produkgitu..sedih kot....tp nanti lar aku citer...nanti banjir lak opis di musim kemarau nie....:)

p/s : abaikan aku yg makin mengembang nie......tension jap tgok pict sendiri.....i  pasrah....lalalalallala..

No comments:

Post a Comment